< fiasvintage.blogg.se -

Fyndelifynd nr 1

Idag var det loppis i arenan! Jag gjorde som vanligt fynd, både i porslin och i tyg. Vi börjar med porslinet.
Jag har blivit en magnet för att hitta billiga Gröna Anna. För ett år sedan bestämde jag mig för att köpa på mig porslin och bra-att-ha-hemma-saker till min framtida lägenhet, och mitt porslin skulle vara den gamla servisen från Gröna Anna. Jag har köpt alla mina tallrikar för 5-15 kronor stycket, jag skulle aldrig köpa de där nyproducerade på loppis för 150 kronor styck som jag ser att vissa begär.
 
Idag köpte jag tre djupa tallrikar för tio kronor styck. I toppenskick. Najs. Det är spännande att tänka på vad tallrikarna varit med om, speciellt de absolut älsta som är gjorda innan 30-talet. Tänk att de tallrikarna överlevt andra världskriget, diverse flyttar, och nu står de och väntar på min första egna lägenhet. Undrar vem som ätit på dem? Vad har de ätit? Konspirationerna är många.
 
    Denna skönhet från Arabia köpte jag för en krona. EN KRONA! Den köpte jag för ett par veckor sedan, men har inte fotat och visat ännu. Men här är den!
Efter loppisen åkte jag hem till mormor och morfar för att hämta min far och mor som var där och fikade, och då var det loppis i deras kök. De hade en hög med vaser som de ville bli av med, och jag tog med mig två hem. Denna lilla skönhet som jag tänker kan vara fin med små blommor i. Typ Förgätmigej, min favoritblomma.
 
Denna kuliga fick också följa med hem. Jag har en cruch på sådan här timglas-form. Det ser ut lite som ett timglas (höhö), en fiol, en cello eller som en midja. Valmöjligheterna är många.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0