< fiasvintage.blogg.se -

Fyndelifynd nr 2

Jag loppade två klänningar idag också! En Vinetta i vitt med blommor på, vilken ser fruktansvärd ut på galgen. Men jag betalade 50 kronor för den, och tänkte att den kan få flytta in i mitt museum, även kallad min garderob. Men när jag provade den när jag kom hem, DAMN! Supersnygg på.
Gissade 70-tal, och ägarinnan bekräftade mina spekulationer. Pappa reagerade på loggan i nacken (den omkullagda åttan) och kom att tänka på att Vinetta producerade andra saker också. Vet ni något om det? Konsum är väl producenten, men han refererade till köksprylar...?
Sedan fick jag lite hjärtsnörp när jag såg denna Maud Fredin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0