< fiasvintage.blogg.se -

Professionell pelargonskötare

Jag kan nu titulera mig som pelargon-skötare! Det är inte professionellt ännu, men jag tänker att jag kan utveckla pelargonskötandet till ett företag. Kanske en privat pelargon-förskola där jag låter pelargonerna äta knäckebröd "eftersom det är billigare", och ta ut vinsten. Nä äsch, nu ska vi inte vara sådana.
 
Jag var i alla fall på Blomsterhallen i helgen och köpte två rosa Mårbacka pelargoner. Mårbaka måste väl vara den finaste sorten ändå? Jag har lite hatkärlek till lukten, jag går och pillar på bladen, luktar, förfäras, och luktar lite igen. Men så ska det väl vara. Dessutom köpte jag två assietter på Erikshjälpen för fem kronor stycket som jag har under mina nya pelargoner. De är från Winterling (porslinet alltså)
 
Till höger om fönstret har jag en gammal pigtittare, och har fyllt min reda-hylla med smink! Faster Annas gamla fiol på väggen också. Eller ja, mammas faster.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0