< fiasvintage.blogg.se -

Reklam

Jag halvtittar lite på tv medan jag viker servettrosor. De ska jag använda som ett djurvändligt påskpynt, ni ska få se i ett senare inlägg. På tv är det just nu reklam, och på bara en liten stund så har jag matats med reklam  och intryck om att jag borde banta. Trådsmala modeller som säger "säg ja till chips" samtidigt som de håller chipset framför nästippen så att de nästan blir skelögda. Givetvis så är detta inga vanliga chips. De är såklart fettsnåla och har få kalorier. Nästa reklam handlade om att tappa vikten snabbt.
 
Jag kom då att tänka på en sak. Varför är det bara kvinnor i reklamen? Vill inte män banta? Vill kvinnor banta? Tycker vi att det är kul? Varför är det redan supersmala tjejer som funderar över kalorisnåla chips?
Jag protesterar genom retroblommiga ägg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0