< fiasvintage.blogg.se -

Vem tror du att du är?

Ja, vem är egentligen jag? Fia kallas jag, i vart fall i stallet. Oftast pratar jag om mig själv som Fia, men egentligen heter jag Sofia. Jag är 19 år gammal, och går tredje året på estetiska programmet med inriktning musik. Mitt huvudinstrument är sång, men jag spelar också fiol. Jag älskar att spela bas, och jag är nog en latent basist. Inte för att jag kan spela särskilt bra, men det är grymt kul!

Jag är en ganska förvirrad människa, ibland undrar jag varför jag lever, och ibland undrar jag vad lägsta strängen på fiolen heter. Jag brukar skoja om att jag egentligen är 89 år gammal, för jag hör dåligt, ser dåligt och hänger inte med i de senaste trenderna. Däremot så håller jag koll på vad mitt 89-åriga jag levde i för samhälle. 1950 skulle jag i sådana fall ha varit ungefär 25 år gammal, vilket jag tycker verkar trevligt. Jag samlar på vintageklänningar, jag bär aldrig byxor förutom på hästryggen, och min garderob svämmar över av kul färger och mönster. Jag bär nästan alltid högklackat, och jag har fortfarande polare som kommenterar ”men gud vad kort du är!” när jag en dag kommer i platta skor.

Jag har en kärlek för skrikig musik och basgångar, som punk, grunge och vanlig hederlig rock. På mitt Spotify-konto finner man The Sounds, Hole, The Ark Nirvana, Sex Pistols, Betty Poison och Courtney Love. Något för att väga upp mina puffiga och fluffiga kläder, tanker jag. Jag är egentligen inte den där typiska brud-bruden, jag tycker att det är roligare att läsa om kossor och bilar istället för att snacka smink. Feminist är jag dessutom, dont muck with me!

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0