< fiasvintage.blogg.se -

23 december

Som vanligt så gick det sådär med det här med att blogga på vintage-bloggen! Det har gått riktigt dåligt även på hästbloggen, men jag har faktiskt lucia att skylla på. Jag ska skriva ett separat inlägg om denna fantastiska upplevelse, lilla familjen kaos! ♥
 

Idag vid 15-tiden så blev det officiellt jullov, för då gick de sista kiddosarna hem, och jag kunde städa av och låsa alla dörrar och släcka alla lampor. Det är lite "I got the poooower" känsla att gå omkring i en tom skola där jag har nyckeln till allt. Hur som så låste jag in alla datorer i kassaskåpen, och så var det bara att spärra ytterdörren och ta cykeln hem. Väl hemma så fixade jag och brorsan de sista julklapparna, och så dekorerade jag pepparkakshuset. Sedan käkade jag middag, mamma hade lagat Karolines göttbullar! Supergoda, jag ska länka receptet till er när jag hittar det.
 
Lite för sent så åkte jag och Linnea hem till vår mycket saknade vän Hanna som numera bor i London. Himla kul att träffas! Vi pratade hur länge som helst kändes det som, drack te och käkade lussebullar. Dessutom så fick jag en himla fin sak av Hannas syster, en Elna symaskin som är från början av 50-talet! Jag blev så himla glad att jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen, och så frågade jag ungefär hundra gånger om hon var säker på att hon ville ge bort den. Min mormor var slöjdlärare och har stenkoll på symaskiner från alla möjliga årtionden, så hon ska få ta sig en kik på maskinen så att jag inte gör något fel. Det är en sådan där fin makapär som inte har fotpedal att gasa med, utan en slags spak som en styr med hjälp av knäna. Dessa vet jag var väldigt populära i slutet av 50-talet och i början av 60-talet, och alla moderna tvättstugor skulle förses med manglar som hade denna styrning med hjälp av knäet istället för handen eller foten. Jag ska fota och visa, såklart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0