< fiasvintage.blogg.se -

Blurred Lines

Jag har bara hört människor svära över Robin Thicke´s låt Blurred Lines. Jag har hört låten, men jag har inte lyssnat på texten. Jag har stått och småskuttat på dansgolvet till låten, låtit mina pincurls-gjorda lockar studsa, och halvt sjungt med i de strofer jag kan. Typ "Good girl", och "I know you want it". Men jag har inte tänkt på det så mycket.
 
Men, så googlade jag fram texten. Jag blev lite magsjuk. Har ni inte läst den så bör ni göra det HÄR.
 
 
Så idag länkades en grej på min Facebook. En krönika om årets manliga och kvinliga artister. Den manliga skulle givetvis (?) vara Robin Thicke, med Blurred lines. Krönikan säger himla mycket bra, och jag tycker att det är märkligt att så få faktikt tar det som något allvarligt eller seriöst, det som sägs i låten. När tjejerna (och killarna) ovan gjorde videon så fick de mycket kritik, för det var ju hemskt att göra sådär!
Ni får lära HÄÄR
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0