< fiasvintage.blogg.se -

För jag ska ta studenten!

Idag hittade jag klänningen jag ska ha på mig när jag tar studenten! På balen ska jag ha den guld-gröna som min mormor bar 1961, men på själva dagen när vi ska hoppa omkring och skrika så ska man såklart vara klädd i vitt. Valet föll på denna skapelse, som jag gissar är en brudklänning från 50-60 talet.Den har tre underkjolar, och är bara helt fantastisk! 
Getingmidja har den också, vilket gör det lite svårt att bära den utan en korsett. Det går, men det är tight. Har någon av er något bra tips på korsetter? Alltså riktiga som håller in och som man bar under de fina guldåren, inte de där med plastskenor som säljs på Tradera "inklusive stringtrosa!"
Nu hänger den på min vägg, och jag blir glad bara av att se på den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0