< fiasvintage.blogg.se -

Fyndigt

Nu är jag tillbaka på bloggen igen, och tänkte visa er lite bilder på vad jag köpte för ett par veckor sedan! Jag ska ta bilder på fler fynd jag gjort de senaste veckorna, men det blir sedan det.
En hattask fick följa med hem från Trollhättan. Jag fick syn på den och stegade med enorma kliv genom rummet fram till den och frågade lite väl hetsigt vad den kostade. 150 pix. Jag andades högt upp i bröstkorgen, 150 pix. Vilket fynd. "Men" fortsatte mannen vid bordet. "Du får den för 75 kronor". Jag nickade, och kände en fyndkick. 75 kronor! Jag plockade upp 70 kronor i sedlar, och öppnade myntfacket för att hitta en femma. Men det struntade försäljaren i, det blev jämt på 70 kronor. Jag tackade, och tog asken under armen och gick vidare.
Asken har ett fantastiskt mönster,
 
 
       och den kan låsas för att förvara hemliga saker i!      Eller så kan man ha den öppen som jag har ståendes nu, så att man kan ha snygga saker i den. Som ett par röda skor, eller en beige hatt från min gammelmormor Lena.
Och så köpte jag ett par röda skor! Perfekt klack, i en storlek som var som gjorda för mina fötter.
Pris? 50 kronor, och det gick oavkortat till Tjernobylgruppen och vitryska människor i nöd.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0