< fiasvintage.blogg.se -

Majblommor i öronen

En gröna anna skål för 30 kronor blev mitt första inköp
Och sedan fyra par örhängen som påminner mig om majblommor. De ovan är mina absoluta favoriter. Alla är från 52-67, och hon som köpt dem började samla när hon var 13 år. Mannen som sålde dem till mig berättade, och det kändes fint att stå och pilla bland fantastiska örhängen.
Som dessa tillexempel
       Eller de här snyggingarna som ser ut att vara i prassligt papper, men som är i en seg plast.
Dessa tror jag är nyast, 60-tal.
 
Nu i efterhand ångrar jag förstås att jag inte köpte på mig hur många par som helst, nu valde jag bara favoriter och dem som såg älst ut. Gröna Annan var också ett superkap, 30 kronor för en skål att lägga sallad i, tillexempel. Jag blir lite ledsen i ögat när jag ser folks prissättningar, men det kommer i ett senare inlägg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0