< fiasvintage.blogg.se -

Tjyvtitt

Jag måste låta er tjyvkika lite. Jag tar studenten den 13 juni 2014, och på balen ska jag bära en alderles speciell klänning. Det är nämligen densamma som min mormor bar 1961! Jag är så himla glad!! Som ni ser på sista bilden så är jag väldigt mycket längre än min mormor, så hon har sytt och tråcklat, och håller fortfarande på i och med att hon fick lägga om kjolen lite. Min rumpa har litet förstort omfång. Jag blir glad bara jag tänker på den. Klänningen har hängt i sin kemtvättspåse i garderoberna i femtio år, och så en dag kommer en liten rödhårig tönt och bestämmer sig för att hon vill bära mormors klänning. Fantastiskt! Jag blir hyper och nämner ordet FANTASTISKT helt fantastiskt många gånger i denna text. Vet ni vad det knäppaste av allt är? Mormor har inte bara burit klänningen, hon har ritat mönstret själv  och hon har sytt den själv. Den är helt fantastiskt välarbetad, mormor är helt galet bra!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skitfint, helt enkelt. :)

2014-02-05 @ 22:40:59
URL: http://dreamnote.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0